Sopeutumisvalmennuskurssin tiedot

Jaksot , 25.04.2019- 28.04.2019
Viimeinen ilmoittautumispäivä 15.3.2019
Paikka Kylpylähotelli Scandic Eden, Nokia
Kohderyhmä Perheet, joissa vanhemmat ovat eronneet ja joko vanhemmalla tai lapsella on fyysinen vamma tai pitkäaikaissairaus. Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti perheille, joissa on kouluikäisiä lapsia ja nuoria. Kurssi sopii parhaiten perheille, joiden vanhempien erosta on kulunut aikaa enemmän kuin puoli vuotta.
Kurssin kuvaus

Onko vanhemman ero ja perheessä oleva pitkäaikaissairaus  aiheuttanut lapsessa huolta tai pohdintaa?  Oletko vanhempana pohtinut mitä lapseni miettii  tilanteesta, mutta et ole löytänyt sopivaa hetkeä keskustella lapsesi kanssa tästä.

Elämää eroperheissä kurssilla keskustellaan ja haetaan eri ryhmissä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin sekä opetellaan tunnistamaan elämäntilanteeseen liittyviä tunteita. Vanhemmat ja lapset toimivat omissa ryhmissään. Lapsille ja nuorille  sekä aikuisille on omat ryhmänsä ja alle kouluikäiset ovat omassa ammattilaisten ohjaamassa ryhmässä. Kurssilla on myös kaikille yhteistä ohjelmaa ja tekemistä sekä vapaa-aikaa perheiden yhdessäololle.

Lisätietoja Majoitus on perhehuoneissa.